İSLAM VE KAVRAMLAR

Hamd alemleri yaratan yaşatan koruyup gözeten rızıklarını veren Allah(cc) Selatü selam onun kulu ve resulüne ve bütün peygamberlerine al ashabına ve tüm islama inananlara olsun
Kim islamdan başka bir din ararsa bilsinki kendisinden (böyle bir din) asla kabul edilmeyecek ve o ahirette ziyan edenlerden olacaktır.
Al-i imran suresi/85
Son üçyüz yıldır islam dinini bozmak için misyonerlik faaliyetlerinde bulunan misyonerler islam coğrafyasında yetiştirdikleri ilim adamlarıyla emellerine ulaşmak noktasındadırlar.
Bu, halde bile bile, bunları göre göre susan, yada onlara yaltaklık yapanlarında varlığlını görmekse dahada vahim ve üzücü olmaktadır.
Öyleki kendi felsefi dinlerine kur-an ve sünnetide kaynak göstererek, kur-an ve sünneti kendi çıkarlarına göre yorumlamaları vehametin boyutunu daha da arttırmaktadır.Alim ve ilim sahibi olduğunu söyleyenlerin de korkularından mı kendilerinin eksikliklerinden mi, yoksa nüfuzlarını kaybetme korkusundan mıdır,ama; her halukarda bunların ardına düşmeleri de hepsinden daha da kötü ve üzücü bir durumdur
.
Bütün bu faaliyetleriyle, İslamı aslından uzaklaştırmak isteyenlerin temel konuları yıkmak için kullandıkları yöntem ve kavramlarıyla, fikirlerini topluma nasıl yerleştirdiklerini anlatmaya çalışacağız.
ortaya attıkları İlk Kavram ( İslamın yaşanması artık zorlaşmıştır. zaman imanı kurtarma zamanıdır) bu kavramın hedefinde müslümanları korku ve endişeye sevkedip islamı yaşayanları sindirmek ve kitlelere bu tezi yerleştirerek islamın özünden uzaklaşmasını sağlamak.
.
Bir asır öncesinde felsefeci ve ırkçı lıktan başka bir meziyeti olmayanların İslam hakkındaki görüşlerinin ve felsefi yorumlarının islam dini diyerek takdim edilmesine bakılınca bunu anlamak çok daha kolaylıkla anlaşılıyor, ve daha da açıklık kazanıyor.
Vahşetin dorukta olduğu bir zamanda ortaya çıkıp evrensel din haline gelen İslam dininin yaşanmasının zorlaştığını zamanın imanı kurtarma zamanı olduğunu söyleyerek Müslümanları telaşlandırarak istedikleri noktaya yönlendirip, İslamı da dar bir çerçevede akıl ve mantıkla anlatarak, güya iman kurtaranların ortaya çıktığını ve bunların, yaptıkları çalışmaların sonuçlarına bakılınca olayların boyutunun daha da vahim olduğunu anlıyoruz ve bu kavramın masum ve basit bir kavram olmadığı geçen zaman içinde anlaşılabilmişdir.
Yaptıkları bu çalışmaların sonunda gelinen noktada İslamı akıl ve mantık çerçevsine oturtarak islamı akıl dini haline getirmişlerdir.İSLAM akıl dinidir diyorlar
İslamın felsefesine uymaz, yada İslam felsefesi ve Kur-an çağa göre yorumlanmalı. İslami reform yapılmalı , dinler arası diyalog oluşturulmalı ve ılımlı müslüman yetiştirilmeli çağrılarına bakılınca olayın vehameti ortaya çıkıyo İnsanın düşünmeyi bile istemedği sonuçları sezmesi , görmesi ve düşünüp üzülmesi kaçınılmaz hale geliyor.İnsanın kime ve neye inanacağına şaşırmaması adeta imkansız.
Kur-an ve sünnetin bize olan emir ve tavsiyeleri gereği alimleri dinlerken (şartlanmadan ve sonuna kadar dinleyip anlayarak iyice anladıktan sonra değerlendirip, ne dediğini anladıktan sonra Kur’an ve sünnet ölçüsüye yorumla.) Hükmü gereğince dinliyorum, okuyorum. İnancımın esaslarının nasıl ve ne şekilde yeniden inşa edilmekte olduğunu anlamaya çalışıyorum.
Peki bunlar bu şekilde bir İslam ortaya koyarlarken gerçek İslam ne diyor ve bu alimlerin İslama göre durumu nedir. Kur-an ve hadislerle Alim olanların ya da ilim sahibi olduğunu söyleyenlerin Allah(cc) ve onun gönderdiği Kur-an a göre hesap gününde halleri ne olacaktır bunlara bakalım.
Alim;ilim sahibi bilgili bilgisiyle insanlara örnek olan, İslam Alimi ise Kur-an ve sünnete tabi olan ve peygamberin sünnetini en güzel yaşayarak ve onu dosdoğru anlatan öğreten örnek kişidir.
Evet ! Sünnet ‘ diyoruz. Çünkiü Peygamber efendimiz yaşayan Kur-an idi Sen
Elbette yüce bir ahlak üzeresin.
Kalem suresi/4
Emrolunduğun gibi dosdoğrun gibi dosdoğru hareket et
.
Hud sure/112
Kur-anı kerimde Allah(cc) Peygamber efendimiz için kur-anı keriminde şöyle buyrmuştur
Gerçekten Allah(cc) ı ve ahiret gününü arzulayanlar ve Alllah(cc)ı çokça zikredenler için Allah(cc)ın Resulünde pek güzel bir örnek vardır
Ahzab suresi/21
Resulullah(sav) efendimizin tüm yaşamı kur-an a uygundu O nun için sünneti yaşayan kur-anı da yaşamış olur.Alim olanların ya da ilim sahibi olduğunu söyleyenlerin İslamı yüce peygamberimizin yaşadığı ve yorumladığı gibi kabul etmeleri gerekmez mi?
Allah(cc)ın gönderdiği kur-an a göre hesap gününde ve ahiretteki hallerinin ve durumlarının ne olacağını da çok iyi bilmeleri gerekmez mi? Ve onun için imanlarından dolayı islamı, Akıllarıyla Mantıklarıyla değil de Kur-an ve sünnet ile yorumlamaları gerekmez mi? Alim ve ilim adamı olanların Kur-an ve sünneti en iyi bilenler olması gerekli ise
Biz onu(Kur-anı) Kadir gecesinde indirdik
Kadr suresi/1
Ap açık olan Kitaba And olsun ki biz onu mübarek bir gecede indirdik. Kuşkusuz biz uyarıcıyız.Katımızdan bir emirle her hikmetli işe o gecede hükmedilir.
Duhan suresi/2-3-4-5
Andolsun ki biz bilmediklerinizi size açık seçik bildiren ayetler indirdik. Allah(cc), dilediğini doğru yola iletir.
Nur suresi /46
De ki onu (Kur-an)ı O göklerdeki ve yerdeki gizlilikleri bilen indirdi.
Furkan suresi/6
Bu ayeti kerimelerin anlamını bilmiyorlar mı ? Eğer biliyorsalar kendi keyiflerince İslamı yorumlayarak İslam dininin Akıl ve mantık dini olduğunu söyleyerek,Vahyi inkar ettiklerinden dolayı dinden çıkmış olmuyorlarmı?
Bu muazzam kitabı sana indiren O dur . Onun bir kısım manaları kesin muhkem ayetlerdir. Kitabın özünü oluştururlar.
Diğer bir kısımları da birden çok anlamlıdır.
Müteşabihat tır.Ama kalplerinde yamukluk bulunanlar fitne aramak ve keyiflerince yorumlamak için sadece birden çok anlamlı(müteşabih ) olanların ardına düşerler.
Halbuki (Çok manalı olan ayetlerin) onun yorumunu tevilini ancak Allah bilir, ilimde derinlik kazananlar da.(takva sahibi alimlerde)inandık hepsi rabbimizden dir derler. Bunları özü temiz olanlardan başkası düşünemez.
Al-i-imran suresi/7
Müslüman olanların da! onların ardına düşmelerindeki tehlikeyi bilmesi gerekmez mi.?
İslam dininin Akıl ve Mantık dini olduğunu söyleyerek,Vahyi unutturarak ,bundan sonra da İslamın felsefesi,diyerek kendi dinlerini mantıklarına uygun halde kitlelere sunmak. Alim ve ilim adamı olnların yapacağı işmi dir Allah(c.c.)tarafından gelen İslama akıl ve mantık dini demesi? Doğru olurmu bakalım?
İslam dini akıl ve mantık dinidir;Bu söze bakalım.Akıl ve mantık dini deyince akla akıl ve mantıkla yazılmış bir kitap(Kur’an)var ve buna göre iman ve amel ediyoruz anlamına geliyor,ya da İslam insanın akıl ve mantığıyla ortaya koyduğu bir dindir noktasına geliyor.Allah(cc)
Biz Kur’anı kadir gecesinde indirdik.onu sana vahyettik buyuruyor. Allah(c.c.)tarafındanHz.Muhammed(sav)efendimize gönderilmiştir ki İslam dini akıl ve mantık dinidir demek
Kur-an ın inkarı anlamına gelir ki, insanın ahiret hayatına çok zararı olur ve buna inananların mizandaki hallerini çok zora sokar hatta inkardan cehenneme bile gönderir.
İslam doğrudan Allah(c.c)tarafından gönderilmiştir.
Şimdi Allah(c.c.)tarafından gelen İslama akıl ve mantık dini demek eğer bilgisizlikle yani alim olmayanlar tarafından denilse bilgisizlikten Allah(c.c.)’a karşı gelmiş olmaz.Ama bir bilgin tarafından söylenirse
Allah(c.c)korusun.Vayhi inkardan maazallah dinden çıkar,çünkü Kur’an Allah(c.c.)kelamıdır sözüdür insanın aklından ve mantığından çıkmamıştır.Ayeti kerimede Allah(c.c.)Kur’an’ı bizzat kendisinin gönderdiğini açıkça bildirmiştir.
Hakikaten İslam alimi iman sahibi olup da, böyle bir sözü söylemek gerçekleri gizlemek ve insanları yanlış yola sürüklemek olduğunu bilemeyecek kadar kısır olamaz.
Ancak ya müsteşrik ve misyonerlerin tesirinde ya da son yıllarda yetişen felsefecilerin rüzgarına kapılıp gidenlerin (Dini reform) amacıyla söyledikleri kanaatimize daha uygun görünmektedir ki yapılan uygulamalarn da böyle olduğunu görmekteyiz ki hem kendilerine hem de kendilerine uyan insanlara çok büyük bir kötülük yapmaktadırlar. Çünkü yarın kıyamette mizan kurulduğunda hesabı çok ağır olacaktır.
Bu günden akıl dini dedikleri İslamın hükümlerini ileride akla uymuyor diye Allah(c.c.)ın emirlerini kaldırmaya kalkışacaklar ve akıl dini diye inanan toplum da herşeylerini kabul edecek ve İslamıda diğer dinler gibi bozacaklarının hesabını yapmaktalar. bilsinlerki
‘ O’nu (kur-an)ı biz indirdik, O’nu biz muhafaza edeceğiz

Hicr suresi/9
Allah(c.c.) onlara fırsat vermeyecektir. Ve gerçekleri ortadan kaldırmaya güçleri yetmeyecektir.
Alimlerin ve ilim erbabının bazı çok önemli konularda söyledikleri sözleri, hem kendileri hem de örnek oldukları insanlar için,tehlikeli ve hakikatten uzaklaştırıcı ve sapıtıcı olur ki maazallah.
FAKAT ne yazık ki bu alimlerin zelle lerini görmekten duymaktan üzülmekteyiz. Çünkü bu insanların vebalini taşımak O alimlerin üzerinedir.onlar ise zelleleriyle yada bilgisizliklerinden yada maksatlı olarak temel inançları yıkmaktadırlar,bu sözlerin ayetlere ne kadar zıt sözler olduğunu açıkça görüyoruz ve bunların da bize zararlarını görmemizi mevlamız bize nasip etsin diyoruz.
Bu tür insanları anlamamız için yüce rabbimiz Allah(cc) bizi uyarıyor, bu tür alimleri açıkça bize tarif ediyor.
İnsanlardan kimi de vardır ki dünya hayatı hakkındaki sözleri senin hoşuna gider. vekalbindekine Allah(cc)ı şahit tutar. Halbuki O islam düşmanlarının en yamanıdır.
İş başına geçti mi bozgunculuk çıkarmak ekini ve nesli helak etmek için koşar. Allah(cc) ise bozgunculuğu sevmez.
Bakara suresi/204-205
Dinlerini parçalayan ve bölük bölük olanlardan (olmayın) .Bunlardan her fırka , kendilerinde olan ile böbürlenmektedir.
Rum suresi/32
Dinlerini parça parça edip gruplara ayıranlar varya senin onlarla hiçbir ilişkin yoktur. Onların işi yalnız Alllah(cc) a kalmıştır. Sonra Allah(cc) onlara yaptıklarını bildirecektir
. Enam suresi/159
Bazı insanlar Allah(cc) a ve peygambere inandık ve iman ettik diyorlar .Ondan sonra içlerinden bir gurup yüz çeviriyor .Bunlar inanmış değillerdir.
Nur suresi/51
Yüce peygamberimiz de bu konuda şöyle buyurmuşlar ki ümmetine zarar verenleri bilsinler
.
Abdullah İb-ni Amr radiyallahu anhuma dan rivayete göre:
Nebi(sav)in şöyle buyurduğunu işittim,Demiştir:Allah(cc)u Teala ilmi size ihsan buyurduktan sonra (hafızanızdan söküp almaz).Lakin cemiyetin ilim adamlarını ilimleriyle beraber cemiyet içinden alır.Artık kara cahil bir zümre kalır.O sırada halk bunlardan dini ihtiyaçlarını
soracaklar.Onlarda (şahsi) rey ve arzularıyla cevab vererek hem halkı idlal (doğrudan hakikatten ayırmak) edecekler, hem de kendileri delalette kalacaklar
(Sah. buh. .Tec Sar. terc./ 2174
Dinler arası diyalog ve ılımlı İslam
Değişik inançlarda olan milletlerle antlaşmalar diyaloglar yapılması doğaldır, ama dinler arası diyalog denirse o zaman islamdan başka din aramış olanlar hüsrana uğrarlar, hem kendilerini hemde kendilerine tabi olanları azaba sürüklerler.
Dinler kelimesi, dinlerin birden fazla olduğunu ifade eder dinler denmesi Allah(cc) bu ayetine muhalif olur çünkü islamdan başka bir dinin kabulu anlamına gelir. ki
Kim islamdan başka bir din ararsa bilsin ki kendisinden (böyle bir din)asla kabul edilmeyecek ve o ahirette ziyan edenlerden olacaktır.
Al-i imran suresi /85
Resulüm deki Ey ehli kitap!Sizinle bizim aramızda müşterek olan bir söze geliniz.Allah(cc)dan başkasına tapmayalım Ona hiçbirşeyi eş tutmayalım Allah(cc)ı bırakıpta kimimiz kimimizi ilahlaştırmasın.Eğer onlar yüz çevirirlerse işte o zaman biz müslümanlarız deyiniz.
Al-i imran suresi /64
Dinler arası diyalog demek, Bu ayeti kerimelerin hükümlerine tamamen ters düşmektedir. bunun öncülüğünü yapan alimlerin .Bu ayetleri inkarlarının sonucunu kendileri iyi düşünmelidir. Bu ayeti kerimede yüce mevlamız ey din mensubları demiyor kitap ehli diyorsa ve onlarla anlaşalım yerine bizim inandığımız gibi inanın diyorsa bizim onlarla dini anlaşma yapmamız doğru olur mu Biz onlardan neyi alacağız, onlara neyi vereceğiz haşa bizim dinimiz de eksiklik mi var ki? diyaloğ la onu mu tamamlayacağız
.
Ilımlı İslam! bu kavramla ne anlatılmak isteniyor? islam dini çokmu ağır yada sert mi? Allah(cc)ın kur-anda söylediği sözlermi değişmeli onların yerine başka kelimelermi koymalıyız. yani İslamıda diğer inançlaramı benzetelim temel şartları diğer inançlara uysun ama adı İslammı olsun.
Bu sözlere çok dikkat etmek lazım eğer ılımlı İslam dersek islamın kesin ve değişmez emirlerinden vazgeçmemiz lazım gelir ki ozaman işte bu ayete muhalif oluruz.
Bazı insanlar Allah(cc) a ve peygambere inandık ve iman ettik diyorlar Ondan sonra içlerinden bir gurup yüz çeviriyor .Bunlar inanmış değillerdir.
Nur suresi/51
Kur-an daki islam: yani sünnette islam yok mu ?evet tam söyledikleride bu yıllar önce selefi alimlerinin dediği gibi. sadece kura-na uy sünneti geri koy kurtul yoksa sünnete uyarsan şirke düşersin.Peygambersiz bir din. Aklınla kur-ana yorum yapıp yeniden din çıkaracaksın.adınada çağdaş islam diyeceksin yada modern islam. yani islam çağdışı İslamı. çağdaşlaştıracağız. modernleştireceğiz. medenileştireceğiz. öylemi?İşte bu şekil düşünenleri Allah(cc) Resulü Habibi (sav) efendimiz nasıl tarif etmiş negüzel anlatmış.Fazla söze gerek kalmamış.
Ebu said-i Hudri (ra)den şöyle rivayet olunmuştur:
Resulullah(sav) in şöyle buyurduğunu işittim
Sizin içinizde öyle zümreler türeyecektir ki,Siz,onların namazlarının yanında kendi namazlarınızı, onların oruçlarının yanında kendi oruçlarınızı, Onların iyi işleri yanında kendi salih amellerinizi küçük göreceksiniz.Onlar kur-an da okuyacaklar. Fakat kur-anın feyzi(emirlerine uyulduğunda alınan haz alamadıklarından kur-ana uymayacaklar) onların okuduğu kuran hançerlerini geçmeyecek.Onlar, Okun avı delip çıktığı gibi dinden çıkacaklar:
Tec.sah.buh.tec.sar.terc./1783